- Úvod
- ZIMNÁ VÝBAVA
- Štartovacie káble
- Štartovacie káble AUTOMAX 400A, prierez 5mm², dĺžka 2,5m
Štartovacie káble AUTOMAX 400A, prierez 5mm², dĺžka 2,5m

- Kompletné špecifikácie
- Parametre
- Hodnotenie 0
- Komentáre 0
- Štartovacie káble AUTOMAX 400A, prierez 5mm², dĺžka 2,5mExterný sklad - odosielame za 1 až 3 dni13,90 €11,58 € bez DPH
Kvalitné medené (99%), farebne označené štartovacie káble značky AUTOMAX.
Slúžia na naštartovanie osobného automobilu z akumulátoru iného auta.
Sada je balená v praktickej zazipsovateľnej a nepremokavej taške.
Technické parametre:
Dĺžka - 2,5m
Prierez jadra kábla - 5mm2
Maximálne zaťaženie - 400A
Obsah medi - 99%
Balenie - taška na zips
Návod na použitie štartovacích káblov:
1. Pripojíme červený kábel na kladný pól (+) vybitej batérie.
2. Druhý koniec červeného kábla pripojíme na kladný pól (+) nabitej batérie.
3. Druhý (zvyčajne čierny) kábel pripojíme na záporný pól (-) nabitej batérie.
4. Druhý koniec čierneho kábla pripojíme na dobre ukostrené miesto, napríklad na blok motora vozidla s vybitou batériou. Najvhodnejší je kovový diel pripojený k bloku motora. Pozor! Kábel zásadne nepripájame k zápornému pólu vybitej batérie! Pri nepriaznivých okolnostiach by totiž mohlo dôjsť k preskočenie iskry a k výbuchu batérie.
5. Naštartujeme auto s nabitou autobatériou a necháme motor bežať v ustálených otáčkach. Odporúča sa nechať ho bežať takto niekoľko minút a potom štartujeme motor auta s vybitým akumulátorom. Pri štartovaní nenechávame štartér zapnutý dlhšie ako 10 s, lebo kábel a koncové svorky sa v dôsledku veľkého odberu prúdu zahrievajú (preto sa aj odporúča používať čo najsilnejšie káble). Nechajte preto medzi jednotlivými pokusmi prestávky.
6. Po naštartovaní odpojíme káble v obrátenom poradí: najprv odpojíme mínusový (čierny) kábel od štartovaného, až potom od druhého vozidla. Druhý (červený) kábel odpojíme najprv od dodávajúceho a potom od štartovaného auta.
Pozor na bezpečnosť
Hoci to pri dnešných zväčša „bezúdržbových“ akumulátoroch takmer nehrozí, opatrnosti nie je nikdy dosť a preto sa počas štartovania nepribližuje k batérii s otvoreným ohňom alebo s horiacou cigaretou, pretože z batérie môže unikať vplyvom rozkladu vodík, ktorý tvorí so vzduchom extrémne výbušnú zmes.
Štartovacie káble sa pri štartovaní nesmú poškodiť od pohyblivých dielcov. Treba dávať pozor, aby sa svorky káblov vzájomne nedotýkali, prípadne aby sa svorky pripojené na kladné póly nedotkli kostry.